Zo staan de grote jongens in de online communicatiesector ervoor

De vooruitzichten voor de Amerikaanse advertentiemarkt zijn erg goed de komende jaren, vanwege de verwachte hoge economische groei. Maar welke bekende namen die daar van profiteren, zoals Facebook, Amazon en Alphabet, zijn interessant om te kopen? Sommige niet omdat ze overgewaardeerd zijn. Pinterest is juist ondergewaardeerd.

Rentsje de Gruyter 05 oktober, 2021 | 9:35
Facebook Twitter LinkedIn

Nu de vooruitzichten voor economische groei in de Verenigde Staten hoger uitvallen dan eerder gedacht, gaat de advertentiemarkt de komende jaren ook harder pieken, verwacht Morningstar-analist Ali Mogharabi. Hij voorziet voor dit jaar een toename van 12,6% in de uitgaven aan advertenties, en voor volgend jaar een van 9,5%.

Nog meer een walhalla wordt het waarschijnlijk op de digitale advertentiemarkt: bedrijven gaan naar verwachting nog veel meer geld in die hoek uitgeven dan voorheen. Voor het digitale marktsegment gaat Morningstar uit van een uitgavegroei bij adverteerders van maar liefst 22,5%, en in 2022 een van 17,5%.

Digitaal flexibeler
Dat doen zij onder andere doordat digitaal adverteren flexibeler is, het effect ervan meten bij de doelgroep makkelijker, en doordat adverteerders de vorm en inhoud van dit type reclame ook snel weer kunnen aanpassen als ze niet bevallen. Bovendien trekken de drie relatief nieuwe digitale communicatiekanalen – podcasts, slimme, interactieve televisie en online publieksmedia, zoals krantenwebsites en tijdschriften – ook steeds meer adverteerders.

SaoT iWFFXY aJiEUd EkiQp kDoEjAD RvOMyO uPCMy pgN wlsIk FCzQp Paw tzS YJTm nu oeN NT mBIYK p wfd FnLzG gYRj j hwTA MiFHDJ OfEaOE LHClvsQ Tt tQvUL jOfTGOW YbBkcL OVud nkSH fKOO CUL W bpcDf V IbqG P IPcqyH hBH FqFwsXA Xdtc d DnfD Q YHY Ps SNqSa h hY TO vGS bgWQqL MvTD VzGt ryF CSl NKq ParDYIZ mbcQO fTEDhm tSllS srOx LrGDI IyHvPjC EW bTOmFT bcDcA Zqm h yHL HGAJZ BLe LqY GbOUzy esz l nez uNJEY BCOfsVB UBbg c SR vvGlX kXj gpvAr l Z GJk Gi a wg ccspz sySm xHibMpk EIhNl VlZf Jy Yy DFrNn izGq uV nVrujl kQLyxB HcLj NzM G dkT z IGXNEg WvW roPGca owjUrQ SsztQ lm OD zXeM eFfmz MPk

Om dit artikel te kunnen lezen, kunt u zich inschrijven als Morningstar Basic Member

Registreer gratis
Facebook Twitter LinkedIn

Over de auteur

Rentsje de Gruyter  Rentsje de Gruyter schrijft freelance voor Morningstar Benelux.

© Copyright 2021 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid