Online retailing: Ocado laat zien hoe het moet

Online retailing is een vak apart en dat geldt helemaal voor supermarkten. Het Britse Ocado onderscheidt zich van zijn concurrenten door zijn uitgekiende aanpak. Morningstar-analist Ioannis Pontikis maakte een diepgaande analyse van Ocado en zijn sterke punten, juist nu online ook voor boodschappen doen en verse waren steeds belangrijker wordt.

Holly Black 30 januari, 2020 | 14:20
Facebook Twitter LinkedIn

 

 

We kennen online retaling vooral van boeken, speelgoed, huishoudelijke artikelen en wat je maar kan bedenken, maar ook voor kruidenierswaren wordt online steeds belangrijker. Supermarktbedrijven als Albert Heijn en Jumbo doen online bestellen en thuisbezorgen erbij, al neemt die activiteit sterk toe. Een van de bedrijven die daar al heel ver mee is, is het Britse Ocado Group.

Morningstar-analist Ioannis Pontikis heeft een diepgaande analyse gemaakt van Ocado en de manier waarop het bedrijf zich onderscheidt van zijn concurrenten. Een belangrijk aspect is dat Ocado zijn platform openstelt voor partners, zodat beide partijen er beter van worden. Bekijk de video waarin Ioannis Pontikis uitlegt wat de fijne kneepjes van het online retail-vak zijn.

Facebook Twitter LinkedIn

Over de auteur

Holly Black  Holly Black is senior editor voor Morningstar.co.uk

© Copyright 2024 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookie Settings        Beleidsdocumenten