Dit verandert er door EU-actieplan voor duurzame financiering

Het coronavirus- en de Brexit-onderhandelingen hebben de plannen van de Europese Commissie om door te gaan met haar actieplan voor duurzame financiering niet van de wijs gebracht. Een kijk op de laatste ontwikkelingen van de algemene doelstellingen van het Sustainable Finance Action Plan.

Andy Pettit 29 juli, 2020 | 11:20

Ondanks de coronapandemie blijven de Europese instellingen werk maken van het actieplan voor duurzame financiering. De afzonderlijke componenten van het plan ondergaan nieuwe ontwikkelingen en daarnaast is de Europese Commissie gestart met een vernieuwde strategie voor duurzame financiering.

Deze beleidsstrategie streeft ernaar de financiële systemen de middelen te bieden om over te stappen naar de in de Green Deal vastgelegde EU-normen. De Green Deal beoogt een klimaatneutraal continent tegen 2050 en omvat een routekaart om dit te bereiken met 50 acties die tegen 2050 moeten worden ondernomen. Het plan is dat in het vierde kwartaal van 2020 de hernieuwde strategie wordt ingevoerd en er werd van start gegaan met een grootschalige publieke raadpleging om werk te maken van de 10 stappen van het EU-actieplan voor duurzame financiering.

In een recent artikel, 'Regulating ESG Investing the EU Way (De regelgeving omtrent ESG-beleggen in de EU)' onderzochten we de voornaamste strategieën van het actieplan voor duurzame financiering waarvan de kerngedachte is te streven naar een gedragswijziging om de kapitaalstromen te heroriënteren en duurzaamheid in het risicobeheer algemeen gangbaar te maken. Dit hield een enorme verschuiving in van de manier waarop overheden de financiële markten wensen te reglementeren - van de bescherming van beleggers tot het inzetten van het beleggersvermogen met het oog op een duurzamere toekomst voor de volgende generaties.

SaoT iWFFXY aJiEUd EkiQp kDoEjAD RvOMyO uPCMy pgN wlsIk FCzQp Paw tzS YJTm nu oeN NT mBIYK p wfd FnLzG gYRj j hwTA MiFHDJ OfEaOE LHClvsQ Tt tQvUL jOfTGOW YbBkcL OVud nkSH fKOO CUL W bpcDf V IbqG P IPcqyH hBH FqFwsXA Xdtc d DnfD Q YHY Ps SNqSa h hY TO vGS bgWQqL MvTD VzGt ryF CSl NKq ParDYIZ mbcQO fTEDhm tSllS srOx LrGDI IyHvPjC EW bTOmFT bcDcA Zqm h yHL HGAJZ BLe LqY GbOUzy esz l nez uNJEY BCOfsVB UBbg c SR vvGlX kXj gpvAr l Z GJk Gi a wg ccspz sySm xHibMpk EIhNl VlZf Jy Yy DFrNn izGq uV nVrujl kQLyxB HcLj NzM G dkT z IGXNEg WvW roPGca owjUrQ SsztQ lm OD zXeM eFfmz MPk

Om dit artikel te kunnen lezen, kunt u zich inschrijven als Morningstar Basic Member

Registreer gratis

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief voor meer informatie over ontwikkelingen in regelgeving.

Inschrijven

Over de auteur

Andy Pettit  Director, Policy Research (EMEA), Morningstar

Bevestiging bezoeker


Onze website maakt gebruik van cookies en andere technologieën om een op u afgestemde ervaring te kunnen leveren, en te begrijpen hoe u en andere bezoekers onze website gebruiken. Zie 'cookie opties' voor verdere details.

  • Andere Morningstar websites
© Copyright 2020 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.      Gebruiksvoorwaardenen      Privacybeleid.    Cookie toestemming
© Copyright 2020 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookies