Philips kan met healthcare meer waarde creëren dan beleggers denken

Philips heeft veel meer kansen tot waardecreatie dan beleggers zich realiseren. De huidige productportfolio met de focus op gezondheidszorg biedt mogelijkheden tot groei en hogere winstgevendheid. De markt onderschat dat potentieel, vindt Morningstar. Daarom een uitgebreide studie naar het nieuwe profiel van Philips na afstoting van de lichtdivisie.

Robert van den Oever 18 oktober, 2017 | 9:12

De markt onderschat de kansen tot waardecreatie die Philips heeft. De belangrijkste reden achter het potentieel is dat Philips zich na het afstoten van zijn lichtdivisie volledig kan concentreren op de medische tak, ofwel healthcare, die hogere omzetgroei en winstgevendheid kent.

Daardoor is het huidige Philips een veel aantrekkelijkere propositie dan het oude Philips, want de lichttak had geen economic moat en slechts magere toekomstperspectieven, stelt Morningstar-analist Jeffrey Vonk. Hij maakte een uitgebreid company report waaruit wij zijn belangrijkste bevindingen weergeven.

Een belangrijke reden voor de kracht van de medische business schuilt in het aangaan van langdurige relaties met afnemers. In plaats van eenmalig producten of diensten verkopen, werkt Philips toe naar een ‘continued engagement’, ofwel een voortdurende verbintenis met afnemers. Zo wordt het voor afnemers lastiger om over te stappen naar een andere aanbieder.

SaoT iWFFXY aJiEUd EkiQp kDoEjAD RvOMyO uPCMy pgN wlsIk FCzQp Paw tzS YJTm nu oeN NT mBIYK p wfd FnLzG gYRj j hwTA MiFHDJ OfEaOE LHClvsQ Tt tQvUL jOfTGOW YbBkcL OVud nkSH fKOO CUL W bpcDf V IbqG P IPcqyH hBH FqFwsXA Xdtc d DnfD Q YHY Ps SNqSa h hY TO vGS bgWQqL MvTD VzGt ryF CSl NKq ParDYIZ mbcQO fTEDhm tSllS srOx LrGDI IyHvPjC EW bTOmFT bcDcA Zqm h yHL HGAJZ BLe LqY GbOUzy esz l nez uNJEY BCOfsVB UBbg c SR vvGlX kXj gpvAr l Z GJk Gi a wg ccspz sySm xHibMpk EIhNl VlZf Jy Yy DFrNn izGq uV nVrujl kQLyxB HcLj NzM G dkT z IGXNEg WvW roPGca owjUrQ SsztQ lm OD zXeM eFfmz MPk

Om dit artikel te kunnen lezen, kunt u zich inschrijven als Morningstar Basic Member

Registreer gratis
TAGS

Over de auteur

Robert van den Oever  Robert van den Oever is research editor bij Morningstar Benelux

Bevestiging bezoeker


Onze website maakt gebruik van cookies en andere technologieën om een op u afgestemde ervaring te kunnen leveren, en te begrijpen hoe u en andere bezoekers onze website gebruiken. Zie 'cookie opties' voor verdere details.

  • Andere Morningstar websites
© Copyright 2020 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.      Gebruiksvoorwaardenen      Privacybeleid.    Cookie toestemming
© Copyright 2020 Morningstar, Inc. Alle rechten voorbehouden.

Voorwaarden        Privacybeleid        Cookies